Wycieczka do Kolbuszowej

23 lipca uczestnicy i pracownicy naszego Domu wybrali się na jednodniową wycieczkę do Kolbuszowej, gdzie odwiedziliśmy Muzeum Kultury Ludowej wraz z parkiem etnograficznym.

Na początku zwiedziliśmy  piękne zabytki architektury drewnianej minionych wieków.  Mogliśmy zobaczyć wnętrza wiejskich chat, stodoły, stajnie, wiatraki, młyn wodny oraz dawne budynki użyteczności publicznej, takie jak karczma, szkoła, remiza strażacka oraz Kościół p.w. Św. Marka.  Uczestnicy z uwagą słuchali opowieści przewodników o  życiu w dawnych czasach. Podopieczni mogli dotknąć starych  sprzętów domowych oraz zabawek, których już dziś się nie używa.  Następnie uczestniczyliśmy w lekcjach muzealnych. Pierwsza z nich „Cała chata przystrojona – kwiaty z bibuły” pozwoliła nam poznać techniki tworzenia ozdób, które niegdyś zdobiły wiejskie chaty. Z kolei podczas drugiej lekcji „Ziarnko do ziarnka-znaczenie chleba w tradycji” poznaliśmy narzędzia służące do obróbki zboża oraz zwyczaje związane z wypiekiem chleba. Na koniec uczestnicy upiekli tradycyjny przysmak- proziaki oraz delektowali się smakiem wiejskiego chleba z masłem. Ostatnim punktem wycieczki było wspólne grillowanie. Ze smakiem zjedliśmy pieczone kiełbaski.

Wycieczka była bardzo udana i dostarczyła wszystkim wielu wrażeń. Z pewnością  będziemy wspominać ten wyjazd z radością.

Zobacz również

Życzenia z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych

Walentynki

Dzień Owoców

Targi Pracy w Tarnobrzegu

INFORMACJA!!!

Turniej Tańca w Sandomierzu

admin

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Accept Read More